ရြက္ေဟာင္းျပဳတ္၍ ေက်းႏွဳတ္အသြင္ ရြက္သစ္ျပင္တဲ့ ေႏြဦး

ေႏြေလးလတို႔တြင္ ဂိမၼာန္ေႏြဦး ေရာက္ေတာ့ ေလေဗြျမဴး၍ ရြက္၀ါ ေျခာက္ေတြ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္နွင့္ ေလထဲမွ ေ၀့၀ဲလို႔ ေနျပန္ေလျပီ.
စိၾတနွင့္ မိႆရာသီ ခါညီေ၀ါဟာ ေဂါဇာအသစ္ သကၠရာဇ္ ေျပာင္းဘူး နွစ္ေနွာင္းဦးသားတန္ခူး ေခါေသာ ကာလလည္း အခုဆို ေက်ာ္လြန္ခဲ့ျပီ .
အခ်ိန္အခါရာသီလိုက္၍ အကိုင္းအညႊန္ေတြသည္ ပတ္၀န္းက်င္တခုလံုး ရႈျမင္၍မဆံုးနိူင္ေအာင္ ပင္လံုးကၽြတ္ပြင့္လွ်က္ရွိေနပါသည္၊ ေလျပင္းမုန္းတိုင္း အုတ္ဆိုင္းကတိုက္ခိုက္လာခဲ့ေသာ္လည္း ကိုင္းခ်င္းခက္ခ်င္း ယွဥ္တဲြ လို႔ - ေအးယာဥ္လြဲသလို ယိမ္း ႏြဲကါ ေလျပည္ေလျငင္း တိုက္ခိုက္လာလည္း သာယာၾကည္နူးလို႔၊ ဖူးအညႊန္႔တို႔ လည္း ျမဴးကြန္ေနၾကလို႔ ၊ ျမဴခိုးေတြလည္း အံုတ၀ိုင္း၀ိုင္း ဆိုင္းတမို႔မို႔ မိႈင္းညိဳ႔ညိဳ့နဲ႔ နွစ္ျမိဳ့ဘြယ္ရွိလွေသာ ေတာအုပ္ၾကီးသည္ စိမ္းလမ္းစိုေျပေနတဲ့ ေရတံခြန္နွင့္ တိုက္ခိုက္လာေသာေလ၀ွန္းေၾကာင့္၀ါေရာင္ ရြက္ေဟာင္းမ်ားေၾကြက်လို႔ ၊ ေက်းႏုတ္သီးအသြင္ ရြက္သစ္ေတြျပင္လို႔ ၊ ပင္ငယ္ေလးေတြတမ်ိဳး ၊ ပင္ၾကီးေတြတဖံု ၊ ပင္အလတ္္ေတြတခ်ိဳ့ ၊ ကင္ငံုစို ့ေတြနဲ႔ အခ်ိဳ႔ၾကီးရင့္လို႔ အခ်ိဳ႔က သီး လို႔ ၊အခ်ိဳက ပြင့္လို႔ေနသျဖင့္ သင္းရနံ႔ေတြ ျမိဳင္ေဟမ၀န္ တခုလံုး တကယ္ဘဲ နွွင့္သက္ဖြယ္ ရႈခ်င္ဖြယ္ တင္တယ္လွပေသာ ေတာအုပ္ၾကီးတခု လို ၊ ခႏၶာကိုယ္မွာေလာင္ျမိဳက္ေနတဲ့မီးေတာက္ၾကီးကို တားဆီး ျငိမ္းေအးေစတဲ့ နိဗၺာန္ေရႊျပည္ကိုေရာက္ေစတဲ့ အဲဒီေတာ အုပ္ၾကီး သဘြယ္တင္တယ္လပွစြာ နဲ႔ ကလွ်ာဏ သံုးစံု သဒၵါလကၤာရ၊ အတၱာလကၤာရ ၊ဆိုတဲ့ ပန္းရနံ႔နွင့္ျပည္စံုေသာ ၀ိမုတၱိရသ တပါးျပျပီး ၊ ဓမၼ ၀ိနယ နွစ္ပါး ၊ ပိဋကတ္သံုးပံု၊ငါးရပ္ နိကယ္ ၊ အင္ကိုးသြယ္ နွင့္ အက်ယ္ျပန္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ရွိတဲ့ ပရိယတၱိတရားေတာ္ျမတ္ၾကီးဟာ ေလာကုတၱာအစီးပြါးကို ျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။


(ရတနာသုတ္ေတာ္-
၀နပၸဂုေမၺ ယထ ဖုႆိတေဂၢ၊
ဂိမွာန မာေသ ပဌမသၼိ ဂိေမွ ။
တထူပမံ ဓမၼ၀ရံ အေဒသယိ၊
နိဗၺာနဂါမိ ံပရမံ ဟိတာယယ ။
(ကိုးေဆာင္ဆရာေတာ္ဘုရားေရးသားေတာ္မူေသာ ရတနာသုတ္အနက္ကို ကိုးကား၍မွ်ေ၀ပါသည္)
လူ႔ဘ၀သည္ အမြန္ျမတ္ဆုံုးျဖစ္ေပသည္ ၊ မိမိကိုယ္ပိုင္ အရွင္သခင္ျဖစ္၍ ကိုယ့္ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို စီရင္ဆံုးျဖတ္ရန္ မည္သည့္ တန္ခိုးအာဏာရွင္ အထက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမဟုတ္ေပ ။ မိမိသည္သာလွ်င္ မိမိကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏ ။ မိမိမွ တပါး အဘယ္သူသည္ မိမိ၏ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္နိူင္ပါအံ့နည္း ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက မိတ္ခဲ့ေလျပီ . ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္ရဟန္းတို႔အား "မိမိကိုသာ အားကိုးၾကေလ၊ အျခားတပါး၌ ကိုးကြယ္ရာမရွာေလနွင့္" ဟူ၍ ၾသ၀ါဒ ေပးခဲ့ေလသည္ ။
လူသားအားလံုးတို႔သည္ ကိုယ္ပိုင္ ၾကိဳးစားမႈနွင့္ ပင္ကိုယ္ဉာဏ္အားျဖင့္ အေနွာင္အဖြဲ႔အားလံုးတို႔မွ လြတ္ေျမာက္နိူင္စြမ္းရွိ ပါသည္ ။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပုဂၢိိဳလ္တိုင္းအား မိမိ တိုးတက္ေရးနွင့္ လြတ္ေျမာက္ေရးကို မိမိကိုယ္တိုင္ၾကိဳးပမ္းယူရန္ အားေပးလံႈေဆာ္သြန္သင္ဆံုးမေပးေတာ္မူခဲ့ေပသည္ ။ "သင့္တို႔ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္ၾကရကုန္မည္ ၊ ဘုရားရွင္တို႔သည္ လမ္းကိုသာ ညႊန္ျပကုန္၏ "ဟူ၍ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္က ျမြက္ၾကားေတာ္မူ၏ ။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား "ကယ္တင္ရွင္" ဟု ေခၚတြင္ရမည္ ဆိုပါလွ်င္ လြတ္ေျမာက္ေရးစခန္းျဖစ္ေသာနိဗၺာန္သို႔ သြားရာ ခရီးလမ္းေၾကာင္းကို ရွာေဖြေတြ႔သူနွင့္ လမ္းညြန္ျပသူ အျဖစ္ျဖင့္သာ ေခၚဆိုၾကမည္ျဖစ္ေပသည္ ။ နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ရန္မွာ ဤခရီးလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေရႊၾကာတို႔ နွင့္အတူ ဓမၶမိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာက္လမ္းၾကရေပမည္ ။ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တပည့္သားသံဃာေတာ္မ်ားအား ခ်ဳတ္ခ်ယ္ထားရန္ စိတ္မကူးခဲ့ေၾကာင္း သံဃာေတာ္မ်ားကလည္ း ျမတ္စြာဘုရားအေပၚတြင္ မွီခို မေနေစလိုေၾကာင္းတို႔ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္ ။ တရားေတာ္ျမတ္တြင္လည္း ထိန္ခ်န္ဖုံးအုပ္ထားသည့္ အခ်က္ဟူ၍မရွိ ၊အာစရိယ မု႒ိေခၚ ဆရာ့-လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ျဖစ္၍ တပည့္တို႔အား မသင္ၾကား မျပသဘဲ ကြယ္၀ွက္ထားသည္ဟူ၍ မရွိ ၊ " ဆရာ စားခ်န္ထားေသာ အေၾကာင္းမ်ား မရွိ" ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တဦးတေယာက္စီ ကိုယ္တိုင္တာ၀န္ခံယူျခင္းယူေသာ အက်င့္စဥ္မူအရ တပည့္သံဃာေတာ္တို႔အား လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထုိင္ခြင့္ကို ေပးေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေလသည္ ။အဲဒီလို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနထိုင္ခြင့္ဆိုသည္မွာလည္း လြတ္ေျမာက္ေရးသည္ သစၥာတရား ကို ကိုယ္တိုင္ရွာေဖြ ရယူနိူင္ျခင္းအေပၚတြင္သာ တည္ရွိပါသည္ ။မည္သည့္ နတ္ ဘုရား ၊ တန္ခိုးရွင္ တို႔ကမွ သူတို႔၏ ၾသဇာခံ၍ ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္ၾကံသည့္အတြက္ ဆုလာဘ္အျဖစ္ျဖင့္ ခ်ီးျမင့္နိူင္ေသာ အရာမဟုတ္ပါ။
အခါတပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကာသလျပည္ ေကသပုတၱ ျမိဳ႔ငယ္တခုသို ေရာက္ရွိလာခဲ့ သည္ ။ ဤျမိဳ႔ေန လူအေပါင္းကို ကာလာမအမိ်ဳးႏြယ္မ်ားဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္ ။မိမိတို႔ ျမိဳ႔တြင္းသို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေရာက္ရွိလာေၾကာင္းၾကားေသာအခါ ကာလာမအမ်ိဳးသားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို ဆည္းကပ္၍ ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားၾက၏ ။
" အရွင္ဘုရား ေကသပုတၱသို႔ ရေသ့ပုဏၰား အခ်ိဳ႔တို႔ ေရာက္ရွိလာၾကပါသည္ ။ သူတို႔သည္ သူတို႔၏ အယူ၀ါဒမ်ားကိုသာ ရွင္းလင္းျပၾက၍ ထင္ရွားေစကုန္ၾကပါသည္ ။ သူတပါး၏ အယူ၀ါဒမ်ားကို မထီေလးစားျပဳၾကပါသည္ ။ ရႈတ္ခ်ၾကပါသည္ ၊ ပစ္ပယ္ၾကပါသည္ ။ ဘုရားတပည့္ေတာ္တို႔မွာ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ဘြယ္ေသာ ဤရေသ့ပုဏၰားမ်ားတြင္ မည္သူက အမွန္စကားေျပာ၍ မည္သူက မမွန္စကားေဟာသြားၾကသည္ကို မေ၀ခဲြနိူင္ေအာင္ အစဥ္စိတ္ရႈပ္ေပြကာ သံသယျဖင့္ ေတြေ၀လွ်က္ ရွိၾကပါသည္ဘုရား "

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဘာသာေရးရာ သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ ထူးထူးျခားျခား ျပိဳင္ဘက္ကင္းသည့္ ဤၾသ၀ါဒကို ျမြတ္ၾကားေတာ္လိုက္ေလေပသည္ ။................ " ဟုတ္ေပသည္ ကာလာမ အမ်ိဳးသားတို႔ ၊ ယံုမွားဘြယ္ရာ ကိစၥတြင္ သံသယျဖစ္ေပၚလာေသာ ေၾကာင့္သင္တို႔သည္ ယံုမွားသံသယရွိသင့္ၾကေပသည္ ။စိတ္ရႈပ္ေပြျခင္း ျဖစ္သင့္ၾကေပသည္ ။ယခု ရႈၾကေပေလာ ့ ကာလာမအမ်ိဳးသားတို႔......."
သတင္းစကားကို ၾကားရံုမွ်ျဖင့္ နားမေယာင္နွင့္ ၊ အစဥ္အလာျဖစ္ေပသည္ဟူ၍လည္း လက္မခံနွင့္၊ လူေျပာ သူေျပာ တဆင့္စကားကိုလည္း မယံုေလနွင့္ ၊ ဘာသာေရးက်မ္းၾကီးမ်ား ကိုးကားေျပာ၍လည္း မွန္လွျပီမထင္ေလနွင့္ ၊ ပံုပန္းအျမင္သဏၭာန္ ၾကည့္၍လည္း မဆံုးျဖတ္နွင့္ ၊ ေယာ္ယမ္းမွန္းဆယူရေသာ သေဘာထင္ျမင္ခ်က္ကိုလည္း အမွန္ဟု မမွတ္ယူေလနွင့္ ၊ ျဖစ္နိူင္ေကာင္း၏ဟု ထင္ျမင္ရရံုျဖင့္လည္း မယံုၾကည္ပါေလနွင့္ ၊ အသင္တို႔ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာဆရာသမားျဖစ္ေပသည္ ဟူေသာ သေဘာေၾကာင့္လည္း မွန္လွျပီဟု တထစ္ခ်မမွတ္ၾကကုန္ရာ ။

အို--- ကာလာမႏြယ္ဘြား အမ်ိဳးသားတို႔ ၊ အခ်ိဳ႔ေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ အကုသိုလ္ျဖစ္သည္ ၊ မမွန္ကန္ ၊ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစသည္ဟု သင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သိရွိ၏ ။ ထိုအေၾကာင္းတရားမ်ားကို စြန္႔ပယ္ၾကေလေလာ့ ...... ။ အခ်ိဳ႔ ေၾကာင္းတရားမ်ားမွာမူ ကုသိုလ္ျဖစ္သည္ ၊ ေကာင္းေသာက်ိဳးကို ျဖစ္ေစသည္ဟု အသင့္တို႔ ကိုယ္တိုင္သိၾက၏ ။ထိုေၾကာင္းတရားမ်ားကို နွစ္သက္စြာလက္ခံ၍ လိုက္နာက်င့္ၾကံၾကေပေတာ့ "...
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုထက္ပင္ လြန္ကဲ၍ ဆိုေပေသးသည္ ။ တစံုတေယာက္အား မိမိဆရာအျဖစ္ လက္ခံလိုက္မည္ဆိုလွ်င္ တထာဂတ ကိုပင္ေသာ္လည္း အမ်ိဳးစစ္ အဘိုးတန္ မွန္မမွန္ ထင္ရွားသိျမင္နိူင္ရန္ ေသခ်ာစြာ စစ္ေဆးစမ္းသပ္ေလ့လာသင့္သည္ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား မိန္႔ျမြက္ခဲ့ေလသည္ ။
ပံုမွန္လည္ပတ္ေနတဲ့ ရာသီဥတု စက္၀ိုင္းထဲမွာ ေႏြ ၊ မိုး ၊ေဆာင္း ရဲ့အလွတရားေလးေတြရွိေနသလို ဥပါဒ္ ႒ီ ဘင္ ( ဇာတိ ဇရာ မရဏ) ဆိုတဲ့ သခၤါရတရားလည္း ရွိေနတယ္ဆိုတာကို သတိထားမိဖို႔လိုပါသည္။
ရြက္ေဟာင္းမ်ား ေၾကြက်၍ ရြက္သစ္ေတြေ၀ေနတဲ့ ေႏြဦးမွာ ကိုယ္စိတ္နွစ္ပါး လန္းဆန္းနိူင္ၾကပါေစ။.။

ေမတၱာျဖင့္ ေရႊၾကာ။

0 ဓမၼဒါန:

လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လန္းၾကပါေစ .