တစ္ခါေရာက္ျပန္ျပီ ေဆာင္းဦးရာသီ


ရာသီေတြ အလီလီေျပာင္းလို႔ ေဆာင္းရာသီအတြက္ အၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းဦးရာကို ေရာက္ျပန္ျပီ။
စိမ္းလမ္းစိုေျပေနတဲ့ အပင္ေပါင္းစံု -- လူေတြရဲ့စိတ္ကို ၾကည္လင္လန္းဆန္းေစတဲ့ ..သစ္ရြက္စိမ္းေတြဟာ သဘာ၀အေလွ်ာက္ ရာသီဥတုရဲ့ အေျပာင္းအလြဲမႈေၾကာင့္ အ၀ါေရာင္၊ အနီေရာင္၊ ပင္နီေရာင္၊အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းေနၾကျပီ ၊ မိမိေရွ့တြင္ အ၀ါေရာင္မွ အနီေရာင္ ေျပာင္းေနၾကေသာ သစ္ရြက္ကေလးေတြ ေဆာင္းဦးရဲ ေလစိမ္းတိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ေၾကြက် လြင့္ပါးေနၾကျပီ ၊ အပင္ေပၚမွာ က်န္ေနေသးတဲ့ အရြက္စိမ္းေလးေတြဟာလည္း မေ၀းလွေသာ အခ်ိန္အပိုင္းအျခားမွာဘဲ ေၾကြက်လုနီးပါး ျဖစ္ေနပါေရာသလား.........မၾကာခင္ အရုိးတံ က်ဲက်ဲေလးသာ က်န္ရစ္ေနေတာ့မယ့္ ပင္စည္ဟာလည္း ေဆာင္းဒဏ္ကို ၾကံ့ံၾကံ့ခံဖို႔ အဆင္သင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကျပီေလ ..... .သစ္ပင္ေတြသာမက ေဆာင္းရာသီအတြက္ အၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ေတြကိုလည္း ဒီနိူင္ငံ က လူေတြ အ၀တ္အထည္မ်ားနွင့္ အစားအေသာက္မ်ားကို သိုေလွာင္ဖို႔ရာ အၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ လုပ္ေနၾကျပီ ။ ဘ၀၀မ္းစာေရးအတြက္ အၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ေနၾကသလုိ သံသရာအတြက္ ဒါန၊သီလ၊ ဘ၀နာ ရိကၡာမ်ားကို လည္းအၾကိဳတင္ျပင္ဆင္စုေဆာင္းဖို႔သင့္ေနျပီမဟုတ္ပါေလာ............မနက္အာရံု ဘုရား၀တ္တက္ျပီးတိုင္း အေပၚထပ္ကို သြားျပီး အာရံုဦးမွာထြက္ေပၚလာတဲ့ ေနေရာင္နွင့္ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ တိုး၀င္လာေသာ ေလေအးေအးေလးကို ရူကာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း သေဗၺသတၱာေ၀ေနယ်ာအား ေန႔ဒဓူ၀ ေမတၱာပို႔အမွ်ေ၀သည္မွာ မိမိအလုပ္ရပ္ပင္ျဖစ္တယ္ ။ ထိုအခ်ိန္မွာဘဲ မလွန္းမကမ္းမွ “ကားခ်ီ ” လို႔ေခၚတဲ့

ငွက္ငယ္ေလးတစ္ေကာင္ဟာ ေနစဥ္ မိမိေရာက္လာ အခ်ိန္ကို ရွိေနစျမဲပါ ။ တခါတေလ မိမိထက္ အရင္ေရာက္တတ္တယ္ ။ ေမတၱာရဲ႔ အသြားအျပန္ဓါတ္ေၾကာင့္လား... မိမိေမတၱာကို ငွက္ငယ္ေလး က သိေနသလို သူက တေစာင္းေလးလွည့္ကာမိမိကိုျပန္ ၾကည့္တတ္တဲ့ ေနထားမွ သူ႔မ်က္လံုးကေလးက ဘာေတြ ျပန္ေျပာေနတယ္ဆိုတာ ကို မိမိနား လည္းခံစားမိတယ္။ မၾကာခင္မွာဘဲ ငွက္ငယ္ေလးလည္း ေဆာင္းရာသီရဲ႔ ဒဏ္ကို အကာအကြယ္ဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္မႈ လုပ္ေနေလေရာမွာေပါ့ ။။။။ ေမတၱာပို႔တဲ့အခါမ်ာလည္း တခါတခါ “ ရာဂ ” ဆိုတာက လည္း ေမတၱာလိုလိုနဲ႔ ၀င္ေရာက္လွည့္စားတတ္တယ္ ။ ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း ေမတၱာပို႔ရင္... ဂရုဏာ -- ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ သတၱ၀ါပညတ္ကို အာရံုျပဳျပီး သနားၾကင္နာျခငး္ သေဘာကို အေျခခံ ကာ ပိုသရပါတယ္ ။ မုဒီတာ -- ခ်မ္းသာေအာင္ျမင္ေသာ သတၱာ၀ါ ပညတ္ကို အာရံုျပဳျပီး ၀မ္းေျမာက္ျခင္းသေဘာကို အေျခခံကာ ပိုသရပါတယ္ ။ ဥေပကၡာ --- ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမႈ ႏွစ္ျဖာကို လွ်စ္လ်ဴရႈမႈသေဘာကို အေျခခံျပီး ပိုသရပါတယ္ ။ မၾကမ္းထမ္း မခက္ထန္ျခင္း သေဘာျဖင့္ သတၱ၀ါအေပါင္းကို ေမတၱာစိတ္ ပို႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ အေျခခံကေတာ့ ေမတၱာပို႔သျခင္းျဖင့္ “ရာဂ ” ကိုလည္း ကင္းေစတယ္ ၊ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ေအးခ်မ္းတယ္ ၊ ေအးျမတယ္ ၊။ ေမတၱာက အျပဳသမားျဖစ္တယ္ ။ ေမတၱာဟာ တပါးသူ၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို သယ္ပိုးတယ္ ။ .............. လိုခ်င္မႈ ၊ တက္မက္မႈ ၊ စိုးရိမ္မႈ ၊ ပူပန္မႈ ။ စတဲ့“ ရာဂ ”လြန္ကဲလွ်င္ ေရာဂါေ၀ဒနာလြန္ကဲလာတတ္ျပီး ေဘးအႏၱရယ္ မ်ားလာတတ္တယ္ ။ “ရာဂ” ေလွ်ာနည္းရင္ ေရာဂါ ေ၀ဒနာ ေလွ်ာ့နည္းျပီး ေဘးအႏၱရယ္လည္း နည္းပါတယ္ ။။ ေဘးေတြ ၊ ကိုယ္စိတ္ေ၀ဒနာေတြ မလြန္ကဲ မလိုဘူးဆိုရင္ “ရာဂ ”ကို ကင္းေအာင္
ေလွ်ာ့နည္းေအာင္ ေမတၱာနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ကုသုိလ္စိတ္ကို ပြါးေပးရပါတယ္ ။ .......... စိတ္က လည္း အာရံု တစ္ခု ကို ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင္းတေနခ်ိန္မွာ တရားဓမၼကို အေဖၚမျပဳဘဲ ေတာင္းတေနတဲ့ ကာမဂုဏ္စိတ္ခံစားမႈ ကို အေဖၚျပဳလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ .... စိတ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အာရံုရဲ ့ေမ်ာ္လင့္ေတာင္းတမႈကို ေက်နပ္ႏိူင္မွာမဟုတ္ဘူး ။ ... ခံစားျပီးေလေလ ... အဲဒီခံစားမႈ အာရံုကိုထပ္ျပီး ဖန္တည္းေလေလ ... ထပ္ျပီးလိုက္ရွာေလေလ ျဖစ္ေနမွာဘဲ။ လိုခ်င္တယ္၊ ရခ်င္တယ္၊ျဖစ္ခ်င္တယ္ ၊ ၾကားခ်င္တယ္ ၊ အဲဒါေတြ ဟာ တဏွွာ အာသာမေျပ မျငိမ္းသမွ်ဟာ စၾကာမႏၶာတ္မင္း ၊ သီၾကားမင္း၊ နတ္မင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ငတ္မြတ္ျခင္းဒုကၡ အျမဲနိုပ္စက္ေနမွာဘဲ

။ ...............လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ““မသက္ကယ္ အာသာ”” ““ ျပာပံုမြမွာ အရသာရွာ”” တဲ့.. မိန္႔ဆိုထားပါတယ္ ။ ။။ ထာ၀ရ လိုခ်င္ေတာင္းတေနတဲ့ ရူပတဏွာ ၊ သဒၵတဏွာ ၊ ဂႏၶတဏွာ ၊ ရသတဏွာ ၊ ေဖာ႒ဗၺတဏွာ ၊ ဓမၼတဏွာ ၊ ေျခာက္ပါးေသာ တဏွာ အာသာ ကိုမျဖတ္နိူင္ ၊ မသတ္ႏိူင္ျဖစ္ျပီး လူ႔ခႏၶာ ၊လူ႔ေဘာဂ ၊ နတ္ခႏၶာ ၊နတ္ေဘာဂ ၊ ျဗာဟၼာခႏၶာ ျဗဟၼာေဘာဂ ၊ ဟူသမွ်ဟာ တစ္ဆယ့္တစ္ပါးေသာ မီးတို႔၏ မျပတ္မစဲ အျမဲေလာင္ရာျဖစ္တဲ့ ျပာပံုျပာစုမွာ အႏွစ္သာရဆိုတာ အဏုျမဴမွ် မရွိပါ တဲ့ ။ ...ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ အရူးမတစ္ေယာက္ဟာ ရြာတံခါး၀တြင္ ရြာသူတို႔ထာ၀ရစြန္႔ပစ္ထားေသာ အမိႈက္ပံုၾကီးကို ေတြ႔ေလရာ သူနွစ္သက္ရာမ်ားကို ရွာေဖြေကာက္ယူေလတယ္ ၊။ ထိုမိႈက္ပံုၾကီးမွာပင္ မ်ားစြာေသာ အေကာငး္အမြန္ခံစားဖြယ္ စံစားဖြယ္မ်ားကို ေတြ႔ရွွွိသိမ္းယူသကဲ့သို႔ ထိုအတူ လူနတ္ျဗဟၼာ စည္းစိမ္းခ်မ္းသာဟူေသာ အရိယာတို႔ စြန္႔ပစ္ေသာ အမိႈက္ပံုျပာပံုရြ တို႔၌ အေကာင္းမြန္ ခံစားဖြယ္ ၊ စံစားဖြယ္ ရသမွ်ကို ရွာေဖြလိုက္စားသည္လို႔ ဆိုထားပါတယ။္ ။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈဆိုတဲ့ လိုခ်င္နွစ္သက္ တပ္မက္ သာယာမႈမ်ိဳးစံုု (တဏွာ) ကို တရားဓမၼနဲ႔ အေဖၚျပဳျပီး အခ်ိန္မွီ ပယ္သတ္နိူင္မွ ေတာ္ရာေရာက္မည္မဟုတ္ပါေလာ .......... တရားဓမၼာဆိုတာကလည္း တျခားသြားရွာစရာမလိုပါဘူး။ မိမိရဲ့ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေနတဲ့ ဘ၀ထဲက လက္ရွိ အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုဘဲ မွန္ေသာအနည္းလမ္းျဖင့္ မိမိ ဘ၀ကို အျပဳသေဘာနဲ႔ နားလည္သိျမင္လာရင္ အေကာင္း အဆိုးႏွစ္တန္ကို ေသခ်ာထင္ရွားစြာ ခဲြျခားသိျမင္လာတာကို ဓမၼာလို႔ ဆိုလိုတာဘဲ ။ ........ ”လူ” ဆိုတာဟာလည္း အျမဲတန္း တက္ၾကြေနတတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါနဲ႔ ကိစၥ အရပ္ရပ္ေပၚမွာ မူတည္ျပီးေျပာင္းလြဲတတ္ပါတယ္ ။....... အေျခအေန တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းျခင္းဟာလည္း “ ေကာင္းကင္ဘားတန္းတစ္ခု မွ တစ္ခုသို႔ လြဲခုန္ျခင္းလိုပါဘဲ .. ဘယ္မွာ ဘားတန္းတစ္ခုတဲမွာ ဘဲ တြဲလြဲ အၾကာၾကီး... မေနၾကဘူးေလ ...... အေရွ့က ျမင္ေနရတဲ့ ဘားတန္းကို ခုန္လြဲျပီးေရာက္ေအာင္သြားခ်င္ၾကတယ္ ။ ေရွ့က ဘားတန္းကို မထိခင္ ေလထဲမွာ အခုိက္အတန္ ့ကေတာ့ ရင္ခုန္စရာေကာင္းတာပါဘဲ။ .. .................. ေႏြးေထြးမႈ ဆိုလုိ႔ လံုး၀ ဥႆံု မရွိ တဲ့ ဆီးႏွင္းေတာထဲက အရိုးတံ က်ဲက်ဲ အပင္ေတြဟာ ေျပာင္းလဲြတတ္တဲ့ အခ်ိန္အခါအေလွ်ာက္ ေႏြဦးရဲ ့ ေႏြးေထြးတဲ့ ေနေရာင္ခ်ည္ကို အျပည့္အ၀ ရာရွိလာတဲ့အခါမွာ ျဖင့္ အဖူး အပြင့္ ရြက္ႏုေတြ ေ၀ေ၀ ဆာဆာ ပြင့္လာနိုူင္သလို -- ေျပာင္းလြဲျခင္းဆိုတာဟာလဲ ေၾကာက္စရာေကာင္းတာေတြၾကံဳေတြ႔ရသလုိ - ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ စိတ္သက္သာမႈ ေတြဟာလဲ ေျပာင္းလဲြျခင္းနဲ ့သာ တိုးတက္မႈ အေတြ႔အၾကံဳနဲ ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈဆိုတဲ့ အဖူးအပြင့္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္လာခဲ့ၾကတယ္မဟုတ္လား ....... တစ္ခုေတာ့ ထပ္ေျပာလိုက္ပါရေစအံုး ......... လူတစ္ေယာက္မွာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးထဲမွာ “စကား”တစ္ခုလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္္တယ္ ၊.. စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ဟာ . စ္ိတ္ဆင္းရဲမႈ ၊ စိတ္ဖိစီးမႈ ၊မေၾကနပ္မႈ ၊ေဒါသျဖစ္မႈ ေတြကို ျဖစ္ေစတတ္သလို ၊ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ၊ စိတ္လြတ္လပ္ေပါ့ပါးမႈ ၊ ေက်နပ္မႈ၊ အေဒါသ ျဖစ္မႈေတြကို ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္ ။ တခ်ိဳ႔မ်ား ရွိတတ္ၾကပါတယ္ ၊ မိမိက ေျပာသမွ် ဆိုသမွ် ေတြဟာ ေခ်ာက္ျပစ္သလဲ ကင္းစင္ျပီး အမွားဆိုတာ “နတၳိ” ဘဲ ၊ မိမိေျပာသမွ်ကို လက္ခံေစခ်င္တယ္ ၊ မိမိေျပာသမွ် ကိုလိုက္နာေစခ်င္တယ္ ၊မိမိေျပာသမွ်ဟာ အမွန္ ၊ တစ္ပါးသူေျပာသမွ်အမွား ၊ တစ္ပါးသူေျပာတာကို လက္မခံ .. ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြကိုလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ခဲ့ရတယ္ ။စာဖတ္သူရဲ ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း ေတြ႔ၾကံဳ ဖူးပါလိမ့္မယ္။ လူေတြဟာ ကိုယ္ေျပာမယ့္ စကားတစ္ခြန္းကို တစ္ၾကိမ္ ႏွစ္ၾကိမ္ျဖစ္နိူင္ရင္သံုးေလးၾကိမ္ေပါ့ ျပန္စဥ္းစားျပီး မွ နုတ္မွ အံထြက္လာရင္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ဟာ အေျခအေန အတိုင္းအတာတစ္ခုထိေတာ့ လက္ခံနိူင္လိမ့္မယ္ ။ မစဥ္းမစား မဆင္မျခင္ဘဲ စိတ္ထဲျဖစ္ေပၚလာတာနဲ ထစ္ခနဲဆိုႏုတ္မွ လႊတ္ထြက္ အံထြက္ တဲ့ စကားတစ္ခြန္းဟာ လက္ရွိဘာ၀ မွာတင္ ငရဲ ျပည္ေရာက္ေနရသလို ၊ နတ္ျပည္ကိုလည္းေရာက္ ေန တယ္လို ခံစား မႈလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။ အေျပာ အဆို အေန အထုိင္ မႈေတြ႔ ကို သတိမလြတ္ေစဘဲ ဆင္ျခင္မႈ တရားကို လက္ကိုင္ထားျပီး မိမိရဲ စိတ္ အာရံု ေတြကို ျဖစ္ျပီးတဲ့အတိတ္ကာလႏွင့္ ၊ ဘာမွ မျဖစ္လာေသးတဲ့ အနာဂါတ္ဆီကိုလဲ ပ်ံ ့လြင့္ခြင့္မေပးဘဲ အခု လက္ရွိ မိမိ ရဲ ့လုပ္ရွားမႈ ပစၥဳပၸါန္တည့္တည့္မွာဘဲ ဗဟိုျပဳထားမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေလာေလာေတာ့ စိတ္ရဲတည္ျငိမ္မႈ၊ ေအးခ်မ္းမႈ ၊ၾကည္လင္မႈ ဆိုတဲ့ သမာဓိ နဲ သတိကို ပိုင္ဆိုင္နိိိိိိိိူင္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါျပီ ။
................................ အခ်ိန္ အခါ ရာသီေတြ အလီလီေျပာင္းလို ့ ေဆာင္းတြင္း
အတြက္ အၾကိဳတင္ျပင္ေနၾကတဲ့ ေဟာဒီက သစ္ေလလို ဘ၀ သံသရာအတြက္ မိမိ အၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္နိူင္ၾကပါေစ လို႔ .......................



ေမတၱာျဖင့္

ထား၀ယ္ဆရာေလး

0 ဓမၼဒါန:

လာေရာက္လည္ပတ္သူမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ရႊင္လန္းၾကပါေစ .