မိမိတို႔ ကို ပင့္ဖိတ္ခဲ့ေသာ ကိုရီးယား ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရ အသင္း ဥကၠ႒ , မဟာသဒၶမၼေဇာတိက ဓဇ ေမာ့တက္ .ကိုရီးယား ဘုန္းေတာ္ၾကီးသည္ ျမန္မာ နိုူင္ငံ မွ ပင့္ေဆာင္လာေသာ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ကိုရီးယား လူမ်ိဳး မ်ား ဖူးေမွ်ာ္ ပူေဇာ္ရန္ လို႔ငွာ ဓါတ္ေတာ္ တိုက္ကိုဖြင့္လင့္ထားပါသည္ ။ ဒီေန႔မွာ မိမိ ႏွင့္တကြ အတူေနဆရာေလးမ်ား ဓါတ္ေတာ္တိုသို႔ို သြား ေရာက္ခဲ့ၾကသည္ ။ ကားမူးတတ္တဲ့ ညီမ ငယ္ ဆရာေလး က ကားစီးတိုင္း မွန္တံခါးကိုဖြင့္ ေလ့ရွိသည္ ။ ဒီတစ္ခါ တိုး၀င္လာေသာ ေဆာင္းေလက ခါးသက္သက္ ၾကမ္းရွျပီး အရိုးေအးမတတ္ တိုက္ခိုက္လာသည္ ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းဆီက ေတာင္တန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေဆာင္းေလ ဒဏ္ေၾကာင့္ ေၾကြက် လို႔ ေျမခ သြားသည့္ သစ္ရြက္ကေလးေတြဟာ ပင္စည္နဲ႔ ထာ၀ရ ေ၀းကြာ လို႔ ေနပါေလေရာသလား ............. ႏြယ္ပင္တစ္ခ်ိဳ႔ နွင့္ ေျမ၀တ္ အပင္ငယ္မ်ားမွာေတာ့ အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ ေခတၱ အိပ္စက္ေနၾကသည္ ။ ေႏြဦး ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းေထာင္လို႔ ေၾကာ့လာၾကေပအံုး မည္ ။ ေႏြေရာက္ရင္ ျပန္လည္ရွင္သန္လာဖို႔ ဆိုတာကလည္း ပင္ကိုယ္ ၾကံ့ခိုင္တဲ့ အင္အား ရွိမွ သာလွ်င္ ျပန္လည္ အဖူးအညြန္႔မ်ား ထြက္လာမည္ျဖစ္သည္ ။ အားအင္လည္းမရွိ က်မၼာဖ႔ြံျဖိဳးမႈလည္း မရွိေသာ အပင္မ်ား မွာေတာ့ နွင္းထု ေအာက္မွာ တင္ေျပာက္ကြယ္သြားၾကေလသည္ ။ မိမိတို႔ လူသားမ်ားမွာလည္း ပင္ကိုယ္ ကိုယ္ခံအားရွိမွ သာလွ်င္ ေလာကဓံ ရွစ္ပါးရဲ့ လွည့္စားမႈ ကို ခံနူိင္မည္ျဖစ္သည္ ။ ေလာကမွာ အားကိုးခ်င္ၾကတာရွိသလို .. အားကိုးခံခ်င္ၾကတာလည္း ရွိၾကသည္ ။ ေသခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ အားကိုးခ်င္ ၾကတာက အမ်ားစုျဖစ္သည္ ။
ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရမွာလည္း .... ကိုးတာ တစ္မ်ိဳး ကြယ္တာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ကိုးတာက အားကိုးတာပါ ၊ ကြယ္တာကေတာ့ ကါကြယ္တာ ၊ ကြယ္ေပ်ာက္တာျဖစ္သည္္ ။ အားကိုးတဲ့ အတြက္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္ ။ ကဲဒါဆို ကာကြယ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ .. ေဘးရန္အေနွာက္အယွက္ေတြက ကာကြယ္တာ ။၊ ကြယ္ေျပာက္တာကေတာ့ ေဘးရန္အႏၱရယ္ေတြက ကြယ္ေပ်ာက္သြားတာျဖစ္သည္္။
လူသားအမ်ားစုဟာ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ အားကိုးၾကတာလဲ..?။ သားသၼီးက မိဘ ကို အားကိုးၾကသည္ ၊မိဘကလည္း သားသမီး ကို ျပန္လည္းအားကိုး ၾကသည္ ၊ ဒီသားေလး ၾကီးမွွွွွွ အားကိုးရမွာဘဲ ၊ ဒီသၼီးေလးၾကီးမွ အားကိုးရမွာ ဘဲ ေျပာၾကတာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္ ။
ေကၽြးေမြးမပ်က္ ၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ ၊ ေမြခံထိုက္ေစ ၊ လွဴမွ်ေ၀၍ ၊ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ ၊ ၀တ္ငါးသြယ္ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မိဘေတြ က သားသၼီး ေတြ အေပၚ ထားရွိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ငါးမ်ိဳး ျဖစ္သည္ ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ငါးမ်ိဳး ဆိုတာကလည္း တနည္းေတာ့ အားကိုး အားထား ျပဳျခင္းပင္ျဖစ္သည္္ ။ ငယ္စဥ္က "သား " ၾကီးေတာ့ "အား " ၊ ငယ္စဥ္ က " သၼီး " ၾကီးေတာ့ " ထီး "ျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ ၾကာတာဟာ မိဘတိုင္း ျဖစ္ၾကသည္ ။ ...... တပည့္လုပ္သူက ဆရာကို အားကိုးၾက သည္ ။ ဆရာက လည္း တပည့္ကို ျပန္ျပီးေတာ့ အားကိုး ၾကသည္ ။ ဆရာသမားတိုင္း ဟာ ဘယ္တပည့္ ဘယ္ ေနရာမွာ အားကိုးရသလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ထားၾကသည္ ။ လူငယ္က လူၾကီး ကို အားကိုးသည္ ၊ လူၾကီးက လူငယ္ကို အားကိုးသည္ ။ ခင္ပြန္းက ဇနီးကို အားကိုးသည္ ၊ ဇနိီးက ခင္ပြန္းကို အားကိုးသည္ ။ ေဆြမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္း ၊ မိ္တ္ေဆြခ်င္းခ်င္း ကၽြန္းကိုင္းမီီီွ ၊ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ဆိုသလို အျပန္အလွန္ အားကိုး ၾကသည္။
အားကိုးဆိုတာ ကလည္း အားရွိမွ ကိုးလို႔ ရမည္ျဖစ္သည္ ။ အားမရွိရင္ေတာ့ ဘယ္မွာ ကိုးလို႔ ရပါမည္နည္း ၊။ ....... အားဆိုတာ က .. ခံႏိူင္ရည္အား ၊ ခုခံနိူင္အား ၊ စြမ္းေဆာင္နိူင္အား ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္ ၊ ကိုးဆိုတာလည္း ခိုကိုးျခင္း ၊ မွီခိုျခင္း ၊ အားကိုးအားထားျပဳျခင္း ေတြျဖစ္သည္ ။ အေပၚက တန္း ကို တြဲလြဲဆြဲခိုတဲ့အေလးခ်ိန္ဟာ ခံနိူင္ရည္ အားရွိရမည္ ။ အျပင္က ေရာဂါမ်ိဳးစံု မ၀င္ေရာက္နိူင္ဖို႔ အတြက္လည္း ခႏၶာ ကိုယ္တြင္းမွာ ခုခံနိူင္အား ရွိရမည္ ။ မွီခိုတဲ့သူနဲ႔ မွီခိုခံ နွစ္ဦီးအနက္ မွီခိုခံသူဟာ မွီခိုးအားကိုးသူေတြ မွီခိုနိူင္ဖို႔ ၊ အားကိုးနိူင္ဖို႔ အတြက္ မိမိမွာ လံုေလာက္တဲ့အားေတြ ရွိဖို႔လိုသည္ ။ ......
ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရမွာလည္း .... ကိုးတာ တစ္မ်ိဳး ကြယ္တာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ကိုးတာက အားကိုးတာပါ ၊ ကြယ္တာကေတာ့ ကါကြယ္တာ ၊ ကြယ္ေပ်ာက္တာျဖစ္သည္္ ။ အားကိုးတဲ့ အတြက္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္ ။ ကဲဒါဆို ကာကြယ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ .. ေဘးရန္အေနွာက္အယွက္ေတြက ကာကြယ္တာ ။၊ ကြယ္ေျပာက္တာကေတာ့ ေဘးရန္အႏၱရယ္ေတြက ကြယ္ေပ်ာက္သြားတာျဖစ္သည္္။
လူသားအမ်ားစုဟာ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ အားကိုးၾကတာလဲ..?။ သားသၼီးက မိဘ ကို အားကိုးၾကသည္ ၊မိဘကလည္း သားသမီး ကို ျပန္လည္းအားကိုး ၾကသည္ ၊ ဒီသားေလး ၾကီးမွွွွွွ အားကိုးရမွာဘဲ ၊ ဒီသၼီးေလးၾကီးမွ အားကိုးရမွာ ဘဲ ေျပာၾကတာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္ ။
ေကၽြးေမြးမပ်က္ ၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ ၊ ေမြခံထိုက္ေစ ၊ လွဴမွ်ေ၀၍ ၊ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ ၊ ၀တ္ငါးသြယ္ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မိဘေတြ က သားသၼီး ေတြ အေပၚ ထားရွိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ငါးမ်ိဳး ျဖစ္သည္ ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ငါးမ်ိဳး ဆိုတာကလည္း တနည္းေတာ့ အားကိုး အားထား ျပဳျခင္းပင္ျဖစ္သည္္ ။ ငယ္စဥ္က "သား " ၾကီးေတာ့ "အား " ၊ ငယ္စဥ္ က " သၼီး " ၾကီးေတာ့ " ထီး "ျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ ၾကာတာဟာ မိဘတိုင္း ျဖစ္ၾကသည္ ။ ...... တပည့္လုပ္သူက ဆရာကို အားကိုးၾက သည္ ။ ဆရာက လည္း တပည့္ကို ျပန္ျပီးေတာ့ အားကိုး ၾကသည္ ။ ဆရာသမားတိုင္း ဟာ ဘယ္တပည့္ ဘယ္ ေနရာမွာ အားကိုးရသလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ထားၾကသည္ ။ လူငယ္က လူၾကီး ကို အားကိုးသည္ ၊ လူၾကီးက လူငယ္ကို အားကိုးသည္ ။ ခင္ပြန္းက ဇနီးကို အားကိုးသည္ ၊ ဇနိီးက ခင္ပြန္းကို အားကိုးသည္ ။ ေဆြမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္း ၊ မိ္တ္ေဆြခ်င္းခ်င္း ကၽြန္းကိုင္းမီီီွ ၊ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ဆိုသလို အျပန္အလွန္ အားကိုး ၾကသည္။
အားကိုးဆိုတာ ကလည္း အားရွိမွ ကိုးလို႔ ရမည္ျဖစ္သည္ ။ အားမရွိရင္ေတာ့ ဘယ္မွာ ကိုးလို႔ ရပါမည္နည္း ၊။ ....... အားဆိုတာ က .. ခံႏိူင္ရည္အား ၊ ခုခံနိူင္အား ၊ စြမ္းေဆာင္နိူင္အား ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္ ၊ ကိုးဆိုတာလည္း ခိုကိုးျခင္း ၊ မွီခိုျခင္း ၊ အားကိုးအားထားျပဳျခင္း ေတြျဖစ္သည္ ။ အေပၚက တန္း ကို တြဲလြဲဆြဲခိုတဲ့အေလးခ်ိန္ဟာ ခံနိူင္ရည္ အားရွိရမည္ ။ အျပင္က ေရာဂါမ်ိဳးစံု မ၀င္ေရာက္နိူင္ဖို႔ အတြက္လည္း ခႏၶာ ကိုယ္တြင္းမွာ ခုခံနိူင္အား ရွိရမည္ ။ မွီခိုတဲ့သူနဲ႔ မွီခိုခံ နွစ္ဦီးအနက္ မွီခိုခံသူဟာ မွီခိုးအားကိုးသူေတြ မွီခိုနိူင္ဖို႔ ၊ အားကိုးနိူင္ဖို႔ အတြက္ မိမိမွာ လံုေလာက္တဲ့အားေတြ ရွိဖို႔လိုသည္ ။ ......
အားဆိုတာ ဘာေတြလဲ ? . . အစြမ္းအား ပင္ျဖစ္သည္ ၊ စြမ္းအားဆိုတာ .. အစြမ္းအစ ျဖစ္သည္ ၊ အစြမ္းအစ ဆိုတာ .. အရည္အခ်င္း ျဖစ္သည္၊ စြမ္းေဆာင္လို႔ဆို တဲ့အတိုင္း အစြမ္းရွိမွ ေဆာင္နိူင္တာျဖစ္သည္္ ။အစြမ္းမရွိရင္ မည္သို႔ေဆာင္နိုင္ပါမည္နည္း ။ ေဆာင္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ လည္း ေျခနဲ႔ ၊ လက္နဲ႔၊ ေလနဲ႔၊ ေဆာင္လို႔ေတာ့ဘယ္ျဖစ္ပါမလဲ ၊ ေခါင္းနဲ႔ ေဆာင္မွ ရမည္ျဖစ္သည္ ၊ ေခါင္းက ပညာကို ကိုယ္စားျပဳသည္ ၊ ႏွလံုးသားက ေမတၱာကို ကိုယ္စားျပဳသည္္ ။
အစြမး္အစ ရွိတဲ့သူေတြဟာ ပီျပင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္နိူင္ၾကသည္ ။ ေဆးကုတတ္တဲ့ အစြမ္းရွိေတာ့ ဆရာ၀န္ေတြျဖစ္ၾကသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးပိုင္း ဆိုင္ရာ အစြမ္းရွိေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္သည္ ၊ စာသင္ စာျပနိူင္ေတာ့ ေက်ာင္းဆရာ ေတြျဖစ္ၾကသည္။ တရာေဟာတတ္ေတာ့ ဓမၼကထိက ေတြျဖစ္ၾကသည္ ။ ဖ်ားရင္ နားရင္ ဆရာ၀န္ကို အားကိုးရတယ္ ။ အိမ္ ၊ တိုက္ ၊ တံတား ေတြ ေဆာက္ခ်င္ရင္ အင္ဂ်င္နီယာကို အားကိုးရသည္ ၊ စာသင္ခ်င္ရင္ ေက်ာင္းဆရာကို အားကိုးရသည္ ၊ တရားနာခ်င္ရင္ ဓမၼကထိကကို အားကိုးရသည္ ။ သူေနရာနဲ႔ သူ အားရွိတဲ့ သူေတြဟာ အားကိုးရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္ ။
အားဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ...
အားဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ...
တရားေရး ကိစၥမွာလည္း အားငါးမ်ိဳးရွိသည္ ။
ေလာကီေရး ကိစၥ မွာလည္း အားငါးမ်ိဳးရွိသည္။
ေလာကီေရး ကိစၥ မွာလည္း အားငါးမ်ိဳးရွိသည္။
0 ဓမၼဒါန:
Post a Comment